برای جذب مشتریان جدید  باید دانست که در دنیای کنونی، کسب و کارها و مشاغل کوچک، قدرت رقابت با کسب و کارهای بزرگ را ندارند و باید همه تلاش های خود را برای نگهداری مشتریان و جذب مشتریان جدید به کارگیرند. این امر در حوزه لوازم خانگی هم مستثنی نیست.

 آموختن حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید و  همچنین چگونگی مخاطب سازی، از شایستگی های کلیدی مدیران و کارآفرینان عصر حاضر است.

با بررسی و مطالعات میدانی در حوزه لوازم خانگی ۱۰ روش عالی برای حفظ و جذب مشتریان را ارائه می دهیم:

۱ ارائه یک روش نوین در تخفیف و ارائه یک ارزش متمایز برای جذب مشتری جدید

 با وجود تغییر الگوی خرید مصرف کنندگان، کماکان بحث ارزش و بحث مالی در اولویت قرار دارد. ارائه تخفیف و پیشنهاد منحصر به فرد باعث کشاندن مشتریان جدید به سمت مغازه شما می شود. و یا راهکارهای متفاوتی در حوزه لوازم خانگی، مثل دادن هدیه و اعطای یک محصول رایگان یا ارائه یک محصول با قیمت خیلی پایین در ازای خرید چند محصول و خرید محصولات با قیمت بالا، باعث جذب مشتریان جدید برای شما می شود.

جذب مشتریان جدید

از روش معرفی دهان به دهان استفاده کنید

یکی از موثرترین روش‌ها برای جذب مشتریان جدید این است که مشتریان شما کسب و کار شما را به دوستان خود معرفی کند، مشتریان وفادار یکی از بهترین منابع برای جذب مشتریان جدید هستند.

مثلا در حوزه لوازم خانگی با ایجاد خدمات پس از فروش، ارسال پیام های پیگیری، ارسال راهنمای نصب و نگهداری لوازم و محصولات،

یک رویکرد سیستماتیک برای درخواست فعالانه از مشتریان راضی خود ایجاد کنید و برای اطمینان از رضایت انها از خریدشان، با انها ارتباط بر قرار کنید و از انها نظر خواهی کنید.

سپس میتوانید در خواست خود را برای معرفی کردن شما به دیگران را مطرح کنید.

برای جذب مشتری جدید هیچگاه از مشتریان قدیمی غافل نشوید

اگر مدت طولانی در کسب و کار خود فعالیت دارید احتمالاً لیست تماسی از مشتریان قدیمی خود را دارید،

که احساس می‌کنید مدتی از کسب و کار شما دور و ارتباط شما با آنها کم شده است،

برای جذب مشتری جدید یک برنامه منظم بازاریابی فراهم کنید،

یک تقویم بازاریابی برای خود ایجاد کرده و در بازه های زمانی مختلف با مشتریان قدیمی خود ارتباط برقرار کنید و از حال آنها باخبر شود.

مثلا در حوزه کسب و کار لوازم خانگی، با ارسال یک پیام کوتاه به مناسبت های مختلف مثل

تبریک اعیاد، تبریک تولد، یا برای افرادی که به قصد خرید جهیزیه آمدند، روز ازدواج یا سالگرد ازدواج آنها را تبریک بگویید

و یا اینکه از حال و روز آنها پرس و جو کنید و از رضایت استفاده از محصولات مطلع شوید اگر چه این مشتریان قدیمی هستند اما باز هم می‌توانند آمار فروش شما را افزایش دهند.

پس از بروز هر گونه مسئله (از نظر ارتباط با مشتری) هر چه سریعتر آن را حل کنید

در هیچ یک از شرکت‌ها، کالاها و خدمات نمی تواند برای همیشه بدون نقص باشد.

در ارتباط با مشتری امکان بروز مشکلات و شکایات وجود دارد،

ایجاد بخشی برای رسیدگی به مشکلات و شکایات می‌تواند نظر مثبت مشتریان را جلب نموده و موجب افزایش وفاداری آنها شود.

معمولاً افراد آخرین اتفاق را بیشتر در ذهن خود نگه می‌دارند و اگر آخرین رویداد این باشد که سازمان برای حل مسئله دریغ نکرده،

این اقدام می‌تواند موجب حفظ و تقویت ارتباط با مشتریان شود.

۵- ایجاد شبکه های جدید برای جذب مشتریان جدید

بدون شک، بهترین راه برای جذب مشتریان جدید، معرفی و آگاهی از نام تجاری و برند شما است.

بدین منظور شما باید با افراد جدید ملاقات کنید و بگویید چه کسی هستید؟ و چه کسب و کاری انجام می‌دهید؟ و برند شما چیست؟

به انجمن صنفی خود، اتاق ‌بازرگانی محلی و سازمان‌های شبکه‌ای خود بپیوندید.

رویدادها و انجمن هایی که باعث گرد هم آمدن چند نفر در کنار هم می شوند فرصت خوبی برای جذب مشتریان جدید است.

. شما نوعی شبکه سازی با سایر مشاغل و سایر افراد مرتبط با آن به وجود بیاورید. و راهکارهای بازاریابی متفاوتی را امتحان کنید.

۶- یک وب سایت طراحی کنید و در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید

امروزه جزء جدا نشدنی همه ما ،گوشی‌های هوشمند مان است

و به همین دلیل جستجوی آنلاین یکی از روش‌های مهم و اصلی برای مصرف کنندگان و خریداران در پیدا کردن مشتریان جدید است.

وب سایت مناسب در بستر اینترنت و همچنین بازاریابی موتور جستجو و تکنیکهای بهینه سازی سایت امکان جذب مشتریان جدید را برای شما فراهم می‌کند.

همچنین حضور در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم هایی مثل اینستاگرام و تولید محتوای موثر در این شبکه تاثیر قابل توجهی در فروش شما دارد.

مثلاً تولید محتوا در حوزه لوازم خانگی می تواند، معرفی محصولات اصلی برند خود و لوازم جانبی آن

و همچنین آموزش های مختلف در زمینه استفاده و تعمیر لوازم خانگی،

تکنولوژی های روز دنیا ، باعث شناساندن برند شما در جامعه گسترده‌تری خواهد شد

و شما در کسب و کار خود هیچگاه از وبسایت و شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید.

۷- مشارکت و همکاری با مشاغل مکمل

مشاغل و کسب و کارهایی که پایگاه مشتریان مشابهی با شما دارد اما مستقیماً رقابتی بین شما نیز مسیر های خوبی برای هدایت مشتریان جدید و تبادل آنها هستند

حتماً نباید جذب مشتریان از طریق اقدامات شما باشد مشاغل مکمل کمک شایانی در جذب مشتریان جدید خواهد کرد

مثلا در حوزه لوازم خانگی مشاغلی مثل دکوراسیون داخلی تعمیرات لوازم خانگی کابینت سازی ها و بسیاری از مشاغل مرتبط جزو مشاغل مکمل می‌باشد.

۸- متخصص بودن در کسب و کار به جذب مشتری کمک می‌کند

با به نمایش گذاشتن تخصص در صنعت خود و با به نمایش گذاشتن آن در حوزه کسب و کار خود، مشتریان علاقه مند بیشتری جذب می کنید و پایگاه کسب و کار خود را در بین مشتریان فعلی تقویت می کنید

 و اگز مشتریان تحصص و حرفه ای بودن شما را ببینند رغبت بیشتری دارند که با شما تعامل داشته باشند.

۹- همیشه حالت بدون باخت ایجاد کنید

 هیچ گاه نباید مشتری بازنده باشد اگر در یک معامله مشتری بازنده باشد احتمال کمی وجود دارد تا باز هم به مغازه شما سر بزند و از محصولات شما استفاده کنند.

 راه حل های متفاوتی وجود دارد که هم مشتری و هم فروشنده می تواند برنده باشند.

فروشنده برای حفظ مشتری و افزایش وفاداری در مواردی سود کم را تحمل می‌کند البته برای یک دوره کوتاه مدت

تخفیف دادن برای افزایش وفاداری مشتریان هرچند که در هر معامله سود فروش را اندکی کمتر می کند ولی با افزایش تعداد مشتری ها این کمبود جبران می شود

یا میتوان با ارائه خدمات رایگان پس از فروش به مدت طولانی و تقبل هزینه تعمیرات حالت رضایت مندی را برای مشتری ایجاد کنید.

تبلیغات هدفمند برای جذب مشتریان جدید

در آخر موثرترین روش برای جذب مشتریان جدید تبلیغات قدرتمند و هدفمند و برنامه‌ریزی شده است.

باید بتوانید یک استراتژی تبلیغاتی موثر تدارک ببینید. استفاده از لوگو، شعار تبلیغاتی تیزر تبلیغاتی تبلیغات محیطی و تبلیغات سوشال روش های مفید برای معرفی محصولات شما و جذب مشتریان شما می شود در ادامه با روشهای موثر تبلیغات و بازاریابی آشنا می شوید.