برای افزایش فروش لوازم خانگی باید توجه داشت که لوازم خانگی جز کالاهای مصرفی و ضروری از نظر بازاریابی می باشد.
با توجه به تحقیقات انجام گرفته، با در نظر گرفتن افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران و کارمندان و مستمری بگیران ، پیش بینی میشود با افزایش دستمزد و حقوق افراد در سال ۱۴۰۰ احتمالا قیمت لوازم خانگی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد ، نوسان افزایشی داشته باشد.
پس با توجه به افزایش قیمت تولید لوازم خانگی و همچنین با در نظر گرفتن بازار پر کشش این صنعت. افزایش قیمت تولید موجب کاهش تقاضای این بازار شود.
صنعت لوازم خانگی، یکی از صنایع با دامنه بسیار وسیع و متنوع است. در وصف پتانسیل این صنعت، همین بس که به جرأت می توان گفت پس از نفت، صنعت لوازم خانگی میتواند به بزرگترین صنعت سودآور کشور تبدیل شود.
با وجود تحریم ها و افزایش قیمت ارز و خروج تولید کنندگان خارجی از بازار لوازم خانگی، این بازار با عدم تناسب در عرضه و تقاضا مواجه شد بطوریکه لوازم خانگی در بازار بسیار نایاب و گران شد.
البته مشکل تامین کالا پس از مدتی با ورود تولیدکنندگان جدید لوازم خانگی و همچنین افزایش تولید تولیدکنندگان قبلی تا حد زیادی مرتفع شد اما مشکل گرانی و افزایش قیمت لوازم خانگی همچنان باقی است.
در بازار رقابتی امروز در حوزه لوازم خانگی، داشتن یک استراتژی مدیریت و بازاریابی نیاز به مبرم هر فروشگاه لوازم خانگی است.

عوامل موثر در افزایش فروش لوازم خانگی
ارائه جدیدترین کالاهای موجود در بازارتوجه به صحبت های مشتری و ارائه پاسخ کامل به سوالات وی
ایجاد فضای مفرح در داخل نمایشگاه محصولات برای افراد
توجه به اصل روانشناسی در قیمت گذاری محصولات
ارائه سبد متنوعی از کالاها که تمامی افراد با هر درآمدی بتوانند از فروشگاه خرید نمایند
ایجاد تسهیلات برای کارمندان جهت خرید اقساطی
ارائه ارزش به مشتریان
ارائه اطلاعات مناسب به مشتریان جهت تصمیم گیری
بهرهگیری از راهکارهای تبلیغاتی در راستای افزایش مشتریان
استفاده از موسیقی آرامش بخش در داخل سالن
توجه به ویترین نمایشگاه
تنوع در کالاهای موجود در فروشگاه
شناسایی مشتریان پیرو مد و ارسال کاتالوگ های کالاهای جدید برای آنها
ارائه کالاهایی با جدیدترین سبک
در ادامه تمامی این موارد بطور کامل شرح داده خواهد شد.
برای مشاوره و راهنمایی در حوزه لوازم خانگی با کارشناسان ما در ارتباط باشید:
شماره تماس:
۰۹۰۴۶۰۸۵۰۶۱
۰۹۳۹۸۶۰۲۹۳۳